مرکز مشاوره تخصصی آوای درون

مشاوره تحصیلی ، کنکور، درمان مشکلات فردی و خانوادگی

مرکز مشاوره تخصصی آوای درون

مشاوره تحصیلی ، کنکور، درمان مشکلات فردی و خانوادگی

مرکز مشاوره تخصصی آوای درون

جهت دریافت مشاوره تلفنی و آنلاین به شماره زیرپیامک ارسال کنید:
09931193126
به کانال تلگرامی ما بپیوندید:
http://telegram.me/psychologicaltest

پیام های کوتاه

مبلغ به ریال :

توضیحات:

طبقه بندی موضوعی

مهارت تست زنی در کنکور

پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۵۹ ق.ظ

مهارت تست زنی  یکی از مهمترین و اساسی ترین  مراحل آماده شدن برای کنکور است.تست زنی به ظاهر آسان تر از سوالات  تشریحی است  اما از طرفی با تغیراتی که درسوالات کنکور ایجاد شده و آن را به سوی مفهومی شدن برده است و از سوی دیگر به علت اینکه برخی از سوالات تستی نیاز به اطلاعات فراترازمتن یک صفحه کناب دارد گاهی ما میتوان آنرا سخت تر ازسوالات تشریحی دانست. تست زنی آخرین مرحله برای آماده شدن برای کنکور است و اهمیت آن به ویژه درخرداد ماه بسیار زیاد است.

اصلأ تست ها را به سه دسته تقسیم میکنند:

1- تست های آموزشی 

2- تست های تمرینی

3- تست های مهارتی

تست آموزشی همراه با درس حل میشود و هدف از آن یادگیری دقیق مطلب است.این نوع تست زنی تقریبأ از آغاز شروع به مطالعه برای کنکور وجود دارد و در خرداد ماه کمتر از آن استفاده می شود. در این روش دانش آموزبلافاصله پس از مطالعه یک درس  تست های مربوط به همان موضوع را حل میکند (تست های موضوعی ) و زمان برایت چندان اهمیت ندارد و مقدار تست هایی که پاسخ میدهد نیز کم است.از تست تمرینی هدف رفع اشکال وبرطرف کردن نکات مبهم است.(تقریبأ در پایان مطالعه ی یک فصل یایک درس انجام می شود.) در این روش تعداد سوالات مشخص ترو بیشتراست وداوطلب می تواند از زمان بندی استفاده کند.همچنین پیشنهاد  می شود تعداد سوالات هر درس باتعداد سوالات آن در کنکور برابر باشد.

تست مهارتی که بعد از درس و مرور بخصوص در زمان جمع بندی و در زمان افزایش سرعت  تست زنی به کار برده می شود .در نتیجه زمان بندی درزدن تست ها از اهمیت بسیار زیادی برخورداراست.مرور دو یا سه بار تست ها تا زمان برگذاری کنکور می تواند بسیار کمک کننده باشد.در زمان  تست های مهارتی در صورتی که تستی را اشتباه حل کردید در کنار آن علامت بزنید ودر دفعات بعدی مجددأ آن را حل کنید(در هنگام مرور کردن).

اگر سرعت تست زنی شما پائین است در این امر بیشتر تمرین کنید تا سرعت شما افزایش یابد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">